Lekcija 7: Koliko tekućine unositi dnevno?

Unos tekućine je iznimno važan i često zanemaren, pogotovo u ljetnim mjesecima kada ju pojačano izlučujemo kroz znoj i tijekom bilo kakve intenzivnije fizičke aktivnosti za naš organizam.

Zašto je voda važna?

Idemo pogledati zašto je unos tekućine važan u ovoj edukativno zabavnoj epizodi Different TV-a.

Kako unijeti vodu?

Možemo ju unijeti tako da jednostavno pijemo vodu, ali ju unosimo i kroz hranu. Na slici niže možete vidjeti u kojem postotku određene namirnice sadrže vode i tako također unositi vodu u organizam.

Koliko vode trebamo unositi dnevno?

Postoji pregršt faktora koji utječu na unos tekućine, a neke od njih smo već naveli na početku članka. Ne mogu istu količinu vode unositi osoba u 7.mjesecu koja se nalazi u Africi i osoba u Norveškoj, sasvim je jasno da su klimatski uvjeti drugačiji.

Službene preporuke su različite, a kreću se od 2 do 2.3 litre za žene i 2.5 do 3 litre za muškarce, dok postoji i preporuka od 30ml po kilogramu tjelesne mase, ali nema smisla držati se slijepo jedne preporuke.

Možemo reći da je za naše podneblje oko 2 do 2.5 litre vode dnevno sasvim dovoljno, a količinu možete povećati ovisno o intenzitetu fizičke aktivnosti koju obavljate.

Izvori:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4207053/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2908954/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4473081/
Zvonimir Šatalić, Maroje Sorić, Marjeta Mišigoj-Duraković. Sportska prehrana, Zagreb, izdavač: Znanje (2015)