Lekcija 8: Pravilna prehrana bez odricanja od namirnica

Najveća greška koju svi rade je odricanje od namirnica, a naučili smo dosada da je sve stvar kalorijske ravnoteže. Možemo li onda jesti bilo što sve dok smo u kalorijskom deficitu kako bi smršavili? Ne baš…

Definicija pravilne prehrane

Pravilna prehrana je dugoročno održiva, jednostavna za praćenje i fleksibilna pa tako najmanje 80% kalorija treba dolaziti iz nutritivno bogatih namirnica dok ostalih 20% može doći iz nutitivno siromašnih namirnica i neće imati značajnog učinka na generalno zdravlje.

Razvijanje zdravog odnosa sa hranom

Cilj je razviti zdrav odnos sa hranom i svim namirnicama, u protivnom će odricanje od određene skupine namirnica s vremenom nakupljati sve veću želju koja će na kraju rezultirati prejedanjem odnosno povećanim kalorijskim unosom što će nas, ako ciljamo kalorijski deficit, usporiti na putu od cilja, a u nekim slučajevima u potpunosti demotivirati i udaljiti.

Odricanje vodi ka nekontroliranom prejedanju.

Važno je znati da kod svega količina igra ulogu i da možemo jesti bilo koju namirnicu, pa čak i one nutritivno siromašne bez ikakve grižnje savjesti. Dok su nutritivno siromašne unutar 20% ukupnog kalorijskog unosa, ne mogu napraviti značajnu štetu našem tijelu, a mi možemo nesmetano uživati u svoj hrani jer znamo da situaciju držimo pod kontrolom.

pravilna prehrana

Naravno, unutar ostalih 80% trebamo zadovoljiti sve potrebe organizma za makronutrijentima i mikronutrijentima.

ZAKLJUČAK

Svaki način prehrane koji zagovara isključivanje određene namirnice ili skupine namirnica nije dugoročno održiv. Važno je razviti zdrav odnos sa hranom, uživati u svakoj namirnici, ali u određenim količinama. 80% kalorija dolazi iz nutritivno bogate hrane, ostatak iz nutritivno siromašne – na taj način nema odricanja, a rezultati su ovdje.

SAŽETAK MODULA

Stigli smo na kraj prvog modula! Idemo pogledati što smo sve naučili u video lekciji koja sažima najvažnije stvari.

MODUL 2 – ŠTO ĆEMO UČITI?

Što nas čeka u idućem modulu?

Izvori:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15226469
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3649719/